Bericht 8

Er zitten weer 2 dagen op, 2 zware dagen in de hete zon op het bouwterrein. Staaldraden vlechten met hand, daar zijn mijn laptophandjes niet tegen bestand. Maarja vandaag na 2 weken voorbereiden eindelijk het eerste beton gestort. Dit hele gebeuren moet nog 9 x herhaald worden voordat de eerste containers geplaatst kunnen worden, hieroverheen word een dak gemaakt en klaar...... ( ongeveer ).

Wat me ondanks alle goede bedoelingen van alle landen opvalt, is dat er binnen 1 organistie meerdere belangen spelen waardoor het af en toe lastig en omslachtig is om dingen te regelen, daar komt bij dat de Haitiaanse economie zo veel mogelijk gesteund word en je dus ook met de Hatiannse cultuur te maken hebt. Kortom geen dag kan je doen wat je gepland hebt, wat het lastig maakt om lekker op te schieten.

Zoals ik al zei, de eerste twee weken zitten erop en het eerste team gaat morgen weer terug naar Nederland. Vrijdagochtend vertrekken en zaterdagavond in Brussel landen. Vandaag is er weer een team voedsel uit gaan delen in een nabij gelegen dorp, ik heb voor de eer bedankt omdat we tot laat bezig waren bij de bouw maar ook om even af te wachten of deze rustig zou verlopen.

Aankomende dagen zal er waarschijnlijk weinig nieuws zijn aangezien we druk zijn met de fundering en zaterdag komt er nog een lading beton, dus het wordt weer een lange week......

Bakkertjes

Sterkte Dennis!! Goed bezig.

tante ellie

de helft heb je er opzitten dennis in deze 2 weken heb je ons een iedee gegeven hoe het daar is heel heftig soms maar ja dat is dan de realiteit jammer genoeg goed om te weten hoe de werkelijkheid is want daar kunnen wij ons vaak geen voorstelling van maken ik wens je veel sterkte

tante ellie

let op je kale bol de zon kan je nog te pakken nemen en een zonnesteek is geen pretje groetjes

Willem van Dam

Hoi Dennis, Wat hebben we het toch goed in Nederland. Jammer dat we een gestresst volkje zijn maar dan bereik je ook het meeste. Go with the flow en dan komt alles goed. Ik ga effe een biertje drinken en proost op jouw.

Groet Willem

KAREL

Heftig hoor... je verhalen,foto's en alles wat daar achter hangt.
Indrukwekkend hoe jullie daar goed doen.
Veel bewondering en respect voor jou en de rest van het team.
We denken veel aan jou en kijken elke dag weer wat je te vertellen hebt, en wachten ook op foto's. (want dan wordt het zichtbaar wat je vertelt.)

Groetjes Karel